Møbelkompagniet

Møbelkompagniet er en førende dansk webshop med kvalitetsmøbler til hjemmet. Med det Elige’s UX analyseværktøj og projektplan i ConvertPro skabte vi på 6 uger, sammen med Møbelkompagniet, en markant forbedring af konverteringen på webshoppen.

Møbelkompagniets udfordring & problemstilling

Møbelbranchen er er branche, som generelt set ikke har imponerende konverteringsrater på online webshop. Mange brugere ønsker stadig at se varen i virkeligheden, og afprøve komfort, tekstur og kvalitet. Samtidigt er det også en stor omkostning at investere i møbler, så man ønsker at føle sige sikker på sit køb.

Udover denne medfødte lave konverteringsrate har Møbelkompagniet også et ønske om at forbedre omsætningen og konverteringen på webshoppen, og forbedre brugeroplevelsen på en række områder for at styrke deres brand og position i markedet.

Det var disse udfordringer, der fik Møbelkompagniet til at kontakte Elige.

En komplet ConvertPro proces med Møbelkompagniet

Elige hjalp Møbelkompagniet med deres udfordringer ved at udføre det detaljerede og afprøvede UX audit kaldet “Convertpro”. Her identificeres webshoppens forbedringsmuligheder på webshoppen med 120 kontrolpunkter, og der gives en konkret arbejdsliste og projektplan til kunden med designforslag og ændringer som fremmer konvertering og oplevelsen på en webshop.
Læs mere om ConvertPro her...

Med kunden gennemførte vi følgende faser i processen:

  • Indledende møde
  • Audit fase med identifikation af forbedringsmuligheder 1 uge (udført af Elige)
  • Præsentation af audit resultater og deling af prioriteret projektplan
  • Implementationsfase for Møbelkompagniet 4 uger (udført af kunden, med rådgivning)
  • Måling og opsamling af resultater (Udført af kunden og Elige)
  • Konklusionsmøde og planlægning af næste steps
Det har løftet konverteringen på alle parametre og så har det løftet feelingen af sitet. Det er faktisk ret vildt!
Victor Wøhlk Lauritsen
Marketing Manager - Møbelkompagniet

Resultat - markant forbedring af konvertering

Resultatet af de foreslåede forbedringer fra ConvertPro projektplanen var følgende:

Målingsforhold & særlige omstændigheder:

  • Forbedringerne var gennemført i en meget stille sommerperiode, hvor der normalt faktisk er ringere konvertering.
  • Der var ingen prisændringer eller særlige kampagner i perioden.
  • Kunden havde på målingstidspunktet kun gennemført 50% af de foreslåede forbedringer, og er ved at rulle de foreslåede forbedringer ud på alle produkter.

Disse forhold til trods har Møbelkompagniet kunne tydeligt identificere de viste forbedringer.

Konverteringsrate

+19%
0,58% 0,69%

Add to cart rate

+63%
1,17% 1,91%

Reached checkout

+28%
0,58% 1,45%

Engagement

+12%
1m 26s 1m 36s

Gns. produktkonvertering

+60%
0,27% 0,45%

Konklusion

  • Bedre feeling på sitet og nemmere at overskue for en bruger af sitet
  • Møbelkompagniet har opnået en højere konverteringsrate hvilket fører til en større omsætning
  • Det enkelte produkt er blevet lettere tilgængeligt og VIP er blevet mindre kaotisk
  • Gennemføre forbedringerne på alle produkter
  • Er blevet opmærksomme på vigtigheden af kvaliteten af en lang række punkter på webshoppen, heriblandt menuen

Lad os vækste din virksomhed

Elige ApS | CVR: 44015234 | Copyright © 2024